Навчальний проект ( розгорнута структура)
Перший етап ( підготовчий)
1 Типологія,класифікація
А Типологія
- дослідницько-пошукові – відео - ,міні-підручник ,веб –сайт -
- інформаційні-реферат,стаття,доповідь,відео
- ігрові - ролі
літературних та реальних особистостей,імітація їх стосунків;фрагменти
сценарію,гра
- творчі
– рукописний
журнал,колаж,свято,фестиваль,відео
- практично – орієнтовані –документ,програма,рекомендації,проект
закону,словник
Б класифікація
за основною діяльністю :
-
За
тривалістю-короткострокові(
від 2 до 6 год.),середньо( від тижня до місяця),довготривалі( більше місяця)
-
За кількістю учасників-індивідуальні,парні,групові
-
За предметно -зміст. галуззю –монопредметні ,між предметні ,над
предметні
-
За складністю-прості та комплексні
-
За характером партнерства-кооперативні,змагальні,конкурсні
-
Самостійні,разом
з вчителем
-
Щодо методу організації-ділова гра або практична робота
-
Серед учнів
однієї або різних вікових груп
2 Визначення теми і назви проекту
-
Можуть самостійно
обирати тему та формулювати назву
-
Важливість,актуальність,зацікавленість
3 Назва проекту містить загальну
назву проблеми
-
Що
спричинило проблему?
-
Як
взаємопов»язані?одна чи кілька?
-
Коло
тих,кого стосується
-
Інформація
про проблему
-
Наслідки(
навчальні,культурні,економічні,політичні)
4 Завдання проекту-ряд
досягнень задля успіх,не процес,а очікувані результати.
Уникати слів,що змальовують процес( підтримувати,покращувати,посилювати,сприяти,координувати,перебудовувати)
Використовувати-підготувати,зменшити
,збільшити,організувати,виробити,встановити
Завдання повинно
бути конкретним,визначеним,реалістичним
Другий етап ( діяльнісний)
1 Створення ініціативних груп (кількісний
склад залежно від проблем,визначення функцій, девіз команди)
форма виконання(плакат,газета,ескіз,малюнок,
веб-сайт, відео сюжет,сценарій,діаграма,таблиця,щоденник,буклет,міні-підручник)
спосіб презентації(вистава,конкурс,галерея,урок,свято,прес-конференція,ділова
гра)
2 критерії
оцінювання результатів проекту ( значущість і актуальність
проблеми,конкретність методів дослідження,активність,колективізм,взаємопоміч,між
предметний характер інформації,аргументованість,естетика,здатність до
діалогу,вміння роботи висновки і відстоювати власну позицію).
Може бути
формуючим(учні наперед знають вимоги керівника).Оцінка описова-проводиться по ходу,є
зворотньою інформацією,що допомогає учасникам.
3 Дослідження
теми
А) визначення
джерел інформації( Інтернетресурс , друковані ,візуальні)
Б) способи обробки
(інтерв»ю,іст.публікації,пам»ятки,архів,спостереження,особ.досвід,анкетування,експеримент,розповідь
від імені очевидця,ЗМІ,бази даних)
В)обговорення в
групах (аналіз інформації,висунення основних ідей,версій,варіантів
вирішення проблеми;мозковий
штурм,загальне коло,вибір оптимального рішення,альтернатива)
Г) Учитель-консультант,координатор.
Учасники-формулюють висновки і готують
кінцевий освітній продукт
Третій етап – презентаційний
1 підготовчий(
час,аудиторія,гості)
2 представлення результатів,опис методів та
прийомів,шляхи вирішення проблем,демонстрація набутих знань,вмінь
,творчого потенціалу)
3 Запрошення всіх до обговорення,дискусії
-
Чому навчився?
-
Яких навичок і вмінь набув? Що сприяло в
роботі?
-
Четвертий етап-рефлексивний
1 Експертиза
проекту
-
Чи досягнуто поставлених цілей ?
-
Чи відповідають досягнуті результати
науковому рівню по даній проблемі ?
-
Чи змогли учасники задовольнити свої
інтереси та повністю розкритися?
2 Самооцінка
-
-
Які побачив переваги роботи в команді?
-
Які,на мій погляд,недоліки роботи в
групі?
-
Особистий внесок
-
Шляхи удосконалення для роботи в
майбутньому.
Немає коментарів:
Дописати коментар