пʼятниця, 8 квітня 2016 р.

навчальний проект

Навчальний проект ( розгорнута структура)

 Перший етап ( підготовчий) 
1  Типологія,класифікація
А Типологія
  - дослідницько-пошукові  відео - ,міні-підручник ,веб –сайт -
- інформаційні-реферат,стаття,доповідь,відео
 - ігрові - ролі літературних та реальних особистостей,імітація їх стосунків;фрагменти сценарію,гра 
-  творчі – рукописний журнал,колаж,свято,фестиваль,відео
-  практично орієнтовані –документ,програма,рекомендації,проект закону,словник

 Б класифікація за основною діяльністю :
-          За тривалістю-короткострокові( від 2 до 6 год.),середньо( від тижня до місяця),довготривалі( більше місяця)
-          За кількістю учасників-індивідуальні,парні,групові
-          За предметно -зміст. галуззю –монопредметні ,між предметні ,над предметні
-          За складністю-прості та комплексні 
-          За характером партнерства-кооперативні,змагальні,конкурсні
-          Самостійні,разом з вчителем
-          Щодо методу організації-ділова гра або практична робота
-          Серед учнів однієї  або різних вікових груп

2 Визначення теми і назви проекту
-          Можуть самостійно обирати тему та формулювати назву
-          Важливість,актуальність,зацікавленість

3 Назва проекту містить загальну назву проблеми
-          Що спричинило проблему?
-          Як взаємопов»язані?одна чи кілька?
-          Коло тих,кого стосується 
-          Інформація про проблему
-          Наслідки( навчальні,культурні,економічні,політичні)

4 Завдання проекту-ряд досягнень задля успіх,не процес,а очікувані результати.
Уникати слів,що змальовують процес( підтримувати,покращувати,посилювати,сприяти,координувати,перебудовувати)
Використовувати-підготувати,зменшити ,збільшити,організувати,виробити,встановити
Завдання повинно бути конкретним,визначеним,реалістичним

Другий етап ( діяльнісний)

1 Створення  ініціативних груп (кількісний склад залежно від проблем,визначення функцій, девіз команди)
форма виконання(плакат,газета,ескіз,малюнок, веб-сайт, відео сюжет,сценарій,діаграма,таблиця,щоденник,буклет,міні-підручник)
 спосіб презентації(вистава,конкурс,галерея,урок,свято,прес-конференція,ділова гра)

2 критерії оцінювання результатів проекту ( значущість і актуальність проблеми,конкретність методів дослідження,активність,колективізм,взаємопоміч,між предметний характер інформації,аргументованість,естетика,здатність до діалогу,вміння роботи висновки і відстоювати власну позицію).
Може бути формуючим(учні наперед знають вимоги керівника).Оцінка описова-проводиться по ходу,є зворотньою інформацією,що допомогає учасникам.

3 Дослідження теми
А) визначення джерел інформації( Інтернетресурс , друковані ,візуальні)
Б) способи обробки (інтерв»ю,іст.публікації,пам»ятки,архів,спостереження,особ.досвід,анкетування,експеримент,розповідь від імені очевидця,ЗМІ,бази даних)
В)обговорення в групах (аналіз інформації,висунення основних ідей,версій,варіантів вирішення проблеми;мозковий штурм,загальне коло,вибір оптимального рішення,альтернатива)
Г) Учитель-консультант,координатор.
 Учасники-формулюють висновки і готують кінцевий освітній продукт 

Третій етап – презентаційний
1 підготовчий( час,аудиторія,гості)
2 представлення результатів,опис методів та прийомів,шляхи вирішення проблем,демонстрація набутих знань,вмінь ,творчого  потенціалу)
3 Запрошення всіх до обговорення,дискусії 

-          Чому навчився?
-          Яких навичок і вмінь набув? Що сприяло в роботі?
-           
Четвертий етап-рефлексивний
1 Експертиза проекту
-          Чи досягнуто поставлених цілей ?
-          Чи відповідають досягнуті результати науковому рівню по даній проблемі ?
-          Чи змогли учасники задовольнити свої інтереси та повністю розкритися?
2 Самооцінка 
-           
-          Які побачив переваги роботи в команді?
-          Які,на мій погляд,недоліки роботи в групі?
-          Особистий внесок
-          Шляхи удосконалення для роботи в майбутньому.


Немає коментарів:

Дописати коментар