пʼятниця, 8 квітня 2016 р.

критичне мислення

Глава 2                       СТОРІНКА 11
КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ

Слово "критичний" походить від грецького кореня "крітікос", який означає "здатність розрізняти або судити." Це визначення прямо вказує на критичне мислення, необхідне для прийняття рішень та вжиття заходів. Таке мислення зосереджене та цілеспрямоване. Воно оцінює ідеї, використовуючи "критерії", інше слово від того ж грецького кореня. Воно виділяє "кризи" (точки прийняття рішень) і робить складний вибір. Критичне мислення підкреслене і практико—орієнтоване, раціональне і безпристрасне.
Цей розділ допоможе вам відточити свої навички критичного мислення, досягти більш глибоких рівнів мислення.
Ви дізнаєтеся ...
Критичне мислення та процес розслідування
Стратегії Критичного мислення
Запам'ятовування
Розуміння
Застосування
Аналіз
Оцінювання
Створення

      СТОРІНКА 12
КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ТА ПРОЦЕС РОЗСЛІДУВАННЯ
Критичне мислення дозволяє заглибитися в тему, відокремлюючи її частини для їх вивчення. Воно допоможе вам розглянути всі можливі перспективи, вирішуючи, що залишити, а що викинути. У той час як творче мислення розширює ваше сприйняття, критичне мислення звужує і загострює його. Прагнучи найтоншого зосередження, критичне мислення є конвергентним. Критичне мислення є важливим для кожного етапу процесу розслідування.

Критичне мислення                                                  Процес розслідування
Поєднувати
Поєднатися з темою, активуючи ваші попередні знання, задаючи             Питання
початкові питання, отримуючи розуміння всього, та враховуючи
його важливість.

Вкладати
Вкладати час, енергію та інші ресурси, щоб дізнатися про тему.            План     
Вирішити, як діяти далі.

Читати
Читати, вчитися, слухати, щоб дізнатися, розширити свій                 Дослідження
словниковий запас, вивчити ідеї, зібрати інформацію,
оцінити її достовірність, і організувати ваші дослідження.

Висловлювати
Висловити те, що ви дізналися, за допомогою визначення, опису,            Створення
тлумачення, аналізу, розмірковування, обговорення, роблячи висновки.

Оцінювати
Оцінити те, що ви створили. Перевірити свою логіку і висновки,           Вдосконалення  
усунути неясності, продумати альтернативи, і відтворити зміст.

Ділитися
Поділіться тим, що ви дізналися, з іншими людьми,                        Презентація  
навчаючи та обговорюючи.

          СТОРІНКА 13
СТРАТЕГІЇ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ
Критичне мислення є точним, оскільки залучає матеріал ретельним чином. Дослідник Бенджамін Блум розробив наступний список навичок мислення - від поверхневих до більш глибоких рівнів мислення.

Стратегії критичного мислення                                           Систематика Блума
*Шаблон пошуку                     ----------------------------         Запамятовування
*Мнемонічна память                                                     Запамятовування значить пригадування інформації.

*Послідовність                     ----------------------------         Розуміння
*Класифікація                                                          Розуміння - знання того, що означає інформація.
*Порівняння і протиставлення                                          
*Встановлювати причини і наслідки

*Створення інструкцій              ----------------------------          Застосування     
*Створення алгоритмів                                                  Застосування - взяття інформації у використання.

*Визначення розбіжностей          -----------------------------          Аналіз
*Проектування експериментів                                            Аналіз - це ніби дивитися на частини чогось та зясувати
                                                                       наскільки вони підходять один одному.

*Будування рубрик                 -----------------------------          Оцінювання
*Використання рубрик                                                   Оцінка - визначення цінності або значимості чогось.

*Використання запитів щоб творити -----------------------------          Створення
*Використання інженерного                                              Створення - зіставляти ідеї новим способом, щоб зробити щось.
 проектування           
*Мислити обчислювально

           СТОРНКА 14
ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ
Один з кращих способів запам'ятовування ідеї - зв'язати її або з чимось, що ви вже знаєте, або до іншого важливого поняття. Наш мозок утримує згруповані ідей більше ніж окремі ідеї.
Шаблон Пошуку
Наш мозок влаштований ніби як орган шаблонного пошуку. Шаблон - це форма, модель, образ, дизайн або конфігурація. Коли ви бачите зразок, ви можете розмістити окремі фрагменти інформації в більш велику структуру і тим самим запам'ятати інформацію. Наприклад, колись ви впізнаєте ці логарифмічні спіральні образи, що ви побачите в багатьох місцях.

            СТОРІНКА 15
МНЕМОТЕХНІКА: СТВОРЕННЯ ОБРАЗУ
Мнемотехніка ще один метод пам'яті, що допомогає створити асоціацію у вашому розумі. Чим більше місць, де інформація зберігається, тим легше її знайти знову. Ви можете використовувати готові мнемоніки або розробити свої власні.
*Акроніми - слова створені з перших літер в наборі інших слів.
*Акровірші - забавні речення, що складаються зі слів, які починаються з першої букви в наборі інших слів.
*Ланцюжки - з'єднують слова так, щоб один предмет наводив на думку наступного, і так далі.
*Числовий - в реченні використовуються  слова, які мають таку ж кількість літер як число, яке ви хочете запам'ятати.
*Рими - допомогають вам зв'язати звук з конкретним словом або ідеєю.
*Оповідання - використання коротких розповідей, щоб запустити в рух пам'ять.
*Гра слів - використовує частини слова, щоб запам'ятати його значення або правопис.

         СТОРІНКА 16
РОЗУМІННЯ
Розуміння виходить за рамки простого запам'ятовування інформації. Розуміння - це знання того, що означає те чи інше поняття, чому це важливо і як це поєднується з іншими ідеями.

Послідовність
Послідовність інформації передбачає розміщення її в хронологічному порядку, від першого до останнього. Нумерований список або часова лінія може допомогти вам скласти послідовно деталі.

Список                                                    Часова лінія
Порядок дій                                            Мінойська цивілізація
1.Спочатку необхідно розрахувати умови всередині дужки.
2.Потім обчислити показники ступенів і корені.
3.Далі виконуємо множення або ділення.
4.Нарешті, виконуємо додавання або віднімання.




Немає коментарів:

Дописати коментар