понеділок, 7 грудня 2015 р.

Вивчення історичної особистості

Організація роботи учнів по  вивченню історичної особистості
Вивчення особистості здійснюється у певній послідовності .

1.       Запам’ятовування прізвища, імені.
2.       Ознайомлення з етапами та змістом діяльності особистості.
3.       Засвоєння її ідей, поглядів, переконань, ідеалів.
4.       З’ясування питання, інтереси якої соціальної групи захищала ця особистість.
5.       Вивчення оцінок особистості її сучасниками та нинішніми дослідниками.   

План складання політичного портрета
1.       Ідеологічні симпатії (консерватор, ліберал, соціал-демократ тощо).
2.       Власні оригінальні політичні погляди (завдання, засоби реалізації).
3.       Шлях становлення політичного діяча (основні етапи).
4.       Основні напрямки діяльності політичного діяча.
5.       Результати діяльності політичного діяча з погляду сучасників та істориків.

Для успішного складання історичного портрета необхідно використовувати пам’ятку "Як скласти історичний портрет?"
1.       Як відбувалося становлення особистості історичного діяча?
1.1. Де і коли він народився?
1.2.Де і в яких умовах жив?
1.3.Як формувалися його погляди?
2.       Особисті якості й риси характеру.
2.1.Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
2.2.Які з його особистих якостей вам подобаються, а які ні?
3.       Діяльність історичного діяча.
3.1.Охарактеризуйте основні справи його життя.
3.2.Які успіхи і невдачі були у його справах?
3.3.Які верстви населення підтримували його діяльність, а які-ні ,та чому?
3.4.Які були наслідки його діяльності:
a.        для сучасників;
b.        для нащадків?
4.       Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?



План складання історичного портрета
1.        Походження історичного діяча. Дитячі та юнацькі роки.
2.       Ідеологічні симпатії. Власні оригінальні погляди.
3.       Шляхи становлення історичного діяча.
4.       Основні напрямки діяльності.
5.       Результати діяльності історичного діяча очима сучасників та істориків.

Пам’ятка для характеристики історичного діяча
1.       Встановіть, коли та в якій країні жив історичний діяч. Укажіть історичні умови, на тлі яких він розгортав свою діяльність.
2.       Опишіть його зовнішність, характер. Що, на вашу думку, вплинуло на формування його особистості? Які його вчинки варто наслідувати, а які ви не схвалюєте?
3.       Інтереси якої суспільної верстви він виражав?
4.       Назвіть основні наслідки його діяльності.
5.       Дайте оцінку його діяльності. Як ви ставитеся до засобів, якими він прагнув досягти мети?

Немає коментарів:

Дописати коментар