.
Тренінг
Розвиток критичного мислення у роботі з візуальними історичними джерелами (через сприйняття, відчуття, осмислення)
Основне завдання: накопичення матеріалу для узагальнюючої характеристики
історичної персоналії шляхом роботи з ВІД ( хрущовська епоха, 11 клас)
Мотивація -
неоднозначна оцінка ролі Хрущова в історичному процесі
- стійкий інтерес до
особи в умовах сучасності
- розвиток предметних
компетентностей (логічної, аксіологічної)
Протиріччя: -
батько «відлиги» і учасник репресій;
-
могильник
«культу особи» та гонитель культури і
церкви .
Девіз:
Політики завжди одинакові. Пообіцяють
побудувати міст там, де і річки
немає (висловлювання Хрущова )
Теза для обміну думок :
влада - слава – месія - забуття
Орієнтовна модель:
І. Вступне слово, роздача
завдань , інструктаж
ІІ. Самостійне опрацювання
матеріалів (робота в парах,роз’яснення
незрозумілого,виконання рішень – вставка матеріалу в пункти плана для характеристики історичної персоналії )
ІІІ. Обговорення. Незвичний початок « Волк , воющий в ночи »
А) фотографії - 5 – ( за хронологією подій, проблемою ) -
алгоритм аналізу:
- Які це види
фотодокументів? (офіційні
,приватні)
- час,мета,місце
створення фото (в які роки)
- характеристика
зображуваних осіб (вираз обличчя, одяг, міміка, поведінка) 3
- характер
композиції (конструкція, постановка, інше)
- позиція автора (щирість,
тенденціозність, правдивість, ступінь довіри)
- власна оцінка
побаченого (цінність)
Сімейне фото 4 Чим воно відрізняється від попередніх1-3? Яким тут зображений Хрущов? Яка роль жінки? Фото 5
Самотність
4
5
Б) Афоризм Хрущова ( текстове джерело)
« Если
человек не может поймать райскую птицу, пусть лучше возьмет мокрую курицу»
( аналог з укр.
народним фольклором Як характеризує
особу ця фраза?)
В) Карикатури
1 Чим відрізняється
від фото? (більше індивідуальний погляд, відвертість,негативна емоційність, висока ступінь довіри, полон необ’єктивності ).
2 Припустіть, в
якій пресі могли з’явитись? В який час? Чи є натяк на аналог?
3 Порівняйте їх.Символи.
4 Хто зображений?
Вирази обличчя. Чи можливий «діалог»
між ними? або всередині однієї?
5 Що хотів сказати
автор? Які почуття викликати? Чи переймаємось позицією автора?
6 Ваші враження від
побаченого ( факти - думки,позиції -
корисність, цінність - обмеженість)
ІV) Обмін думками по запропонованій тезі
Фрагмент пісні з коментарем.
V) Рефлексія
Враження від почутого
і побаченого.
(цінність для
учасників: самооцінка ,самоаналіз)
Пам’ятка
для характеристики історичної персоналії
1. Час, країна, епоха,
умови, на тлі яких розгорталась діяльність .
2. Факти біографії:
їх вплив на формування особи.
3. Риси характеру.
Чи допомогли
кар’єрному сходженню ? (випадковість, підтримка «сильних світу», інше)
4. Діяльність:
Чи існувала кінцева мета?
Основні справи:
Чого було більше -успіхів
чи невдач?
Критичність і
відвертість, самооцінка.
5. Наслідки:
- відношення
оточення;
- хто підтримував
чи ні?
- результати діяльності
6. Оцінка
сучасниками, нащадками.
7. Власне ставлення
до історичної персоналії.
Немає коментарів:
Дописати коментар