субота, 19 грудня 2015 р.

.                                                  Тренінг
Розвиток критичного мислення у роботі з візуальними історичними джерелами  (через сприйняття, відчуття, осмислення)
Основне завдання: накопичення матеріалу для узагальнюючої характеристики історичної персоналії шляхом роботи з ВІД ( хрущовська епоха, 11 клас)

Мотивація - неоднозначна оцінка ролі Хрущова в історичному процесі
                      - стійкий інтерес до особи в умовах сучасності 
                       - розвиток предметних компетентностей (логічної, аксіологічної)
Протиріччя: - батько «відлиги» і учасник репресій;
-         могильник  «культу особи» та гонитель культури і церкви .
Девіз: Політики завжди одинакові.  Пообіцяють побудувати міст там,  де і річки немає        (висловлювання Хрущова )
 Теза  для обміну думок : влада - слава – месія - забуття
Орієнтовна модель:
І. Вступне слово, роздача завдань , інструктаж
ІІ. Самостійне опрацювання матеріалів (робота в парах,роз’яснення незрозумілого,виконання рішень – вставка матеріалу в пункти плана  для характеристики історичної персоналії )
ІІІ.  Обговорення.  Незвичний початок « Волк , воющий  в ночи »
А) фотографії - 5 – ( за хронологією подій, проблемою ) - алгоритм аналізу:
1 2
 - Хто зображений? Це реальні люди?
- Які це види фотодокументів?                 (офіційні ,приватні)
- час,мета,місце створення фото (в які роки)
- характеристика зображуваних осіб (вираз обличчя, одяг, міміка, поведінка)                                        3
- характер композиції  (конструкція, постановка, інше)
- позиція автора (щирість, тенденціозність, правдивість, ступінь довіри)
- власна оцінка побаченого (цінність)    
       
 Сімейне фото 4 Чим воно відрізняється від попередніх1-3?  Яким тут зображений Хрущов?  Яка роль жінки?                                         Фото 5   Самотність
4                     5

Б) Афоризм Хрущова ( текстове джерело)
 « Если  человек  не может  поймать райскую птицу, пусть лучше возьмет  мокрую курицу»
( аналог з укр. народним фольклором  Як характеризує особу ця фраза?)

В)  Карикатури
  1      2   
1 Чим відрізняється від фото? (більше індивідуальний погляд, відвертість,негативна емоційність,  висока ступінь довіри, полон  необ’єктивності ).
2 Припустіть, в якій пресі могли з’явитись? В який час? Чи є натяк на аналог?
3 Порівняйте їх.Символи.
4 Хто зображений? Вирази обличчя. Чи можливий  «діалог»  між ними? або всередині однієї?
5 Що хотів сказати автор? Які почуття викликати? Чи переймаємось позицією автора?
6 Ваші враження від побаченого  ( факти - думки,позиції - корисність, цінність - обмеженість)   

ІV) Обмін думками  по  запропонованій тезі
   Фрагмент пісні з коментарем.
V) Рефлексія
Враження від почутого і побаченого.
(цінність для учасників: самооцінка ,самоаналіз)
 Пам’ятка для характеристики історичної персоналії

1. Час, країна, епоха, умови, на тлі яких розгорталась діяльність .
2. Факти біографії:  їх вплив на формування особи.
3. Риси характеру.
 Чи допомогли  кар’єрному сходженню ? (випадковість, підтримка  «сильних світу», інше)
4. Діяльність:
 Чи існувала кінцева мета?
Основні справи:
Чого було більше -успіхів  чи невдач?
Критичність і відвертість, самооцінка.
5. Наслідки:
- відношення оточення;
- хто підтримував чи ні?
 - результати діяльності  
 6. Оцінка  сучасниками, нащадками. 
7. Власне ставлення до історичної персоналії.



Немає коментарів:

Дописати коментар